MŰSZERES FÉKFOLYADÉK FORRÁSPONT BEMÉRÉS


Fékfolyadékot maximum 2 évente cserélni kell! Nagyon egyszerűen fogalmazva: Rossz minőségű fékfolyadék esetén nő a fékkésedelmi idő. (Erősen pumpáljuk a fékpedált és csak a pedálút végén lesz fékhatás, és az is igencsak gyenge.) A fékhatás elvesztésének a veszélye mellett az öregedő fékfolyadékkal járó autós szépen tönkre teszi a fékrendszer alkatrészeit is. A víz korrodál, így a fékhengerek, dugattyúk szépen rozsdásodni kezdenek. Teszik ezt addig, amíg el nem eresztik a fékfolyadékot, vagy érdes felületükkel kidörzsölik a tömítéseket.


Minderről bővebben: Kémiai összetételének köszönhetően a fékfolyadék képes a környezetében lévő párát, vizet felvenni a fékcsöveken keresztül, ami a fékrendszer tönkremenetelét, rozsdásodását okozza. Ezt hívjuk higroszkopikus tulajdonságnak! Emellett a fékfolyadékot mozgató munkahengerek kopásából adódóan a szennyeződésre is hajlamos! Nos, a fékrendszer nem egy zárt rendszer (kiegyenlítő tartály nyomáskiegyenlítő furata miatt), így történhet meg, hogy folyamatos szennyezésnek van kitéve. Ez a szennyeződés a levegő páratartalma, vagyis víz. Gondolja csak el, hogy ha víz kerül a fékfolyadékba, az milyen elváltozásokat is okoz. Az alap kritériumoknak sem tud megfelelni a fékfolyadék, és a fékberendezés hibája végzetes balesethez is vezethet.

A víztartalom oxidációt okoz, ami az ABS, ESP rendszerek nagynyomású komponenseinek acél elemeit, szelepeit támadja meg, ennek következményeképpen a szivattyú, és ezzel az ABS, ESP működésképtelenségéhez vezet. Ez nem csak drága, de életveszélyes menetstabilitás csökkenést eredményez. Korszerű műszerünk segítségével hatékonyan tudjuk vizsgálni fékfolyadéka jelenlegi állapotát és ha szükséges, ki is cseréljük azt.