MOTORDIAGNOSZTIKA


Felvillant a motorkontroll lámpa?

Tanácsoljuk, haladéktalanul térjen be hozzánk, hogy kiderüljön a motorvezérlő számítógép, autója melyik rendszerében észlelt rendellenes működést. Figyelmeztető hibajelző lámpa esetén, nem garantálható a gépkocsival történő biztonságos közlekedés. Ráadásul a soron következő időszakos műszaki vizsgán, a gépkocsi alkalmatlan minősítést fog kapni.

Természetesen egyéb hibajelző lámpák figyelmeztetése esetében is bátran forduljon hozzánk, mint pl.: ABS, ESP, SRS - AIRBAG, (Légzsák), és egyéb műszerfalon megjelenő szimbólumok esetén.



Napjaink korszerű gépjárművek számítógépek irányítják. Alighanem ön is egy ilyen autót vezet. Az autó számítógépe el van látva öndiagnosztika, (önellenőrzési) funkcióval, melynek lényege, hogy érzékeli jeladóit, beavatkozóit, és ha hibát észlel kigyújtja a "MIL" vagy más néven a motorkontroll lámpát. Ilyenkor hibakód tárolódik a számítógép [ECU] hibatároló memóriájában. A hibakódokat a hozzá szükséges célszerszámmal, célműszerrel lehet kiolvasni, és elkezdeni a hiba valós okának feltárását. Kezdetben ezeket OBD (On Board Diagnosis) azaz fedélzeti diagnosztikával ellátott rendszereknek hívták. Később megjelent az OBD2, ahol már az egységesített trapéz alapú diagnosztikai csatlakozás áll rendelkezésünkre az utastérben. Minden ilyen rendszerben gyártott gépkocsinak rendelkeznie kell a motor nem tökéletes üzemét jelző, műszerfalra szerelt lámpával /MIL/ és egy külső ellenőrzést lehetővé tévő csatlakozóval.Hibakód olvasáskor rácsatlakozunk a fedélzeti számítógépekre, hogy bepillantást nyerjünk, milyen elektromos rendszerben keletkezett zavar.


Az alábbi szolgáltatásokat nyújtjuk:

  • Hibakód olvasás/törlés Motorvezérlő, ABS, Légzsák, és egyéb elektromos rendszerekben....
  • Élő adatok lehívása
  • Beavatkozó teszt, amennyiben az autó ezt támogatja
  • Szerviz intervallum (inspekció) visszaállítás
  • Szervizlámpa törlés

Motor mechanikus vizsgálattal kapcsolatban:

  • Sűrítési végnyomás (kompresszió) mérés
  • Nyomásveszteség mérés